Skip to content
Saarijärven logo
Tekstikoko

Saarijärven yritystonttien konseptointi

Saarijärven yritystonttien konseptointi -hanke on kehittämishanke, jonka toteutusaika on 1.9.2024 – 28.2.2026 (18 kk). Hankkeen tavoitteena on konseptoida kaksi yritystonttialuetta Saarijärvellä. Konseptointi tehdään määrittelemällä yritystonttien tavoitemielikuva sekä luomalla niille markkinointistrategia ja -suunnitelma. Hankkeen tavoitteena on lisäksi tuoda alueelle uusia pk-yrityksiä ja asukkaita sekä lisätä alueen tunnettuutta elinvoimaisena, vastuullisena alueena, joka on vahva biotalouden osaamis- ja yrityskeskittymä. Hankkeen konkreettisena tuloksena saadaan kahden yritystonttialueen konseptointi, jota voivat hyödyntää avoimesti alueen pk-yritykset sekä muut toimijat. Konseptoinnin avulla tunnistetaan ja kirkastetaan alueen vahvuuksia, joita esiin nostamalla vahvistetaan alueen pito- ja vetovoimatekijöitä, jolloin hankkeen tuloksena myös lisätään alueen elinvoimaisuutta.

Yhteyshenkilö:

Terhi Leino

044 459 8783

terhi.leino@saarijarvi.fi

Lähikuvassa Terhi Leino, Saarijärven yritystonttien konseptointi, projektipäällikkö

 

Euroopan unionin osarahoittama logoKeski-Suomen liitto logo

 

Hankkeen uutisia

14.4.2025

Hankkeen yhteydessä olemme selvittäneet, miten kohderyhmät haluaisivat yhteydenpidon heihin tapahtuvan. Tarkoitusta varten teimme kyselyn. Tulos oli, että kohderyhmät arvostavat henkilökohtaista kontaktia – erityisesti puhelinsoittoja tai kasvokkain tapaamisia. Nämä menetelmät koettiin luotettavimmiksi ja tehokkaimmiksi tiedonvälityksen tavoiksi. Tulosten perusteella suosittelemme painottamaan suoraa ja henkilökohtaista kommunikointia yritysten kanssa.

 

7.3.2025 Tutkimus, analyysi ja markkinointisuunnitelmat etenevät

Saarijärven teollisuustonttien konseptointihankkeen toimenpiteet ovat alkaneet. Hankkeen alkuvaiheessa on keskitytty kohderyhmätutkimukseen ja alueen kartoitukseen potentiaalisten yritysten tarpeiden ymmärtämiseksi.  Alueellisia hyötyjä ja haittoja on analysoitu muun muassa SWOT-analyysin avulla, jotta hankkeen päätöksenteko perustuisi tutkittuun tietoon. Lisäksi on tarkasteltu kaupunkibrändin merkitystä yritystonttien markkinoinnissa. Jatkossa hankkeen viestintää kehitetään, jotta voimme pitää sidosryhmät ajan tasalla hankkeen etenemisestä. Olemme suunnitelleet ja toteuttaneet jo tonttien aktiivista markkinointia, joka kattaa lehdistön, messut ja erilaiset tapahtumat. Tavoitteenamme on luoda näkyvyyttä ja herättää kiinnostusta Saarijärven teollisuustontteja kohtaan monilla eri tavoilla.